Prezentacje multimedialne są doskonałym narzędziem, dającym możliwość dzielenia się informacjami o działalności, marce, czy produkcie z naszymi odbiorcami – klientami oraz pracownikami. Prezentacje multimedialne możemy wykorzystywać w wielu sytuacjach. Aby jednak prezentacja wzbudziła zainteresowanie naszych odbiorców, powinna być odpowiednio przygotowana. Dobra prezentacja multimedialna powinna być czytelna, spójna i ciekawa. Ważne jest to, aby zawierała elementy, które zaskoczą naszych odbiorców. Takimi elementami są elementy interaktywne.
W jakich sytuacjach w szczególności warto z nich korzystać?
Elementy interaktywne w prezentacji – dlaczego warto?
Elementy interaktywne wykorzystywane w prezentacjach multimedialnych mają za zadanie ją urozmaicić. Ponadto elementy te odpowiadają za atrakcyjność całej prezentacji, a więc również naszego komunikatu skierowanego do odbiorców. Niezwykle ważne jest to, aby elementy interaktywne umieszczać w prezentacjach, które mają na celu skupić uwagę odbiorcy. Elementy interaktywne w prezentacji sprawdzą się więc podczas wszelkiego rodzaju szkoleń. Gdy nasi odbiorcy będą już znużeni i zmęczeni, ciekawym zaskoczeniem może okazać się dla nich np. interesująca animacja 3D.
Ponadto elementy interaktywne sprawdzą się również w prezentacjach dotyczących produktu, czy usługi. Element interaktywny skupi uwagę potencjalnego klienta, a tym samym pozostanie mu w pamięci. Ciekawym pomysłem jest także wykorzystanie elementów interaktywnych w prezentacjach udostępnianych np. podczas targów branżowych, na których znajdują się setki potencjalnych klientów, mogących zainteresować się ofertą naszą lub ofertą naszej konkurencji. To szczególna okazja, w której mamy możliwość wyróżnienia się na tle innych marek. Warto tego dokonać przy pomocy prezentacji multimedialnej wzbogaconej o interaktywne nawigacje, ciekawe pokazy zdjęć, czy filmy dotyczące naszej działalności.