Grafika w identyfikacji wizualnej firmy. Jak dokonać właściwego projektu?

Identyfikacja wizualna stanowi jeden z podstawowych elementów, mających wpływ na rozpoznawalność marki. Dzięki niej mamy możliwość wyróżnienia się na tle konkurencji. Dlatego tak niezwykle ważne jest odpowiednie przygotowanie dobrej grafiki, która będzie wizytówką naszej firmy. Co jednak znaczy określenie „dobra grafika”? Dobra grafika, czyli m.in.

logo firmy, dzięki któremu jesteśmy rozpoznawalni, to przede wszystkim grafika niepowtarzalna. Projekt naszego logo powinien być jedyny w swoim rodzaju. Nie może być kopią żadnego innego projektu. Ponadto, co niezwykle istotne, nasze logo nie powinno nawet w najmniejszym stopniu nawiązywać do grafik konkurencyjnych marek. Wiąże się to bowiem z ryzykiem pomylenia przez konsumentów obu marek.

To z kolei może w znacznym stopniu wpłynąć zarówno na zmniejszenie zysków, ale również może mieć wpływ na reputację marki – w szczególności jeśli produkt konkurencji jest niższej jakości. Oprócz tego, że logo powinno być niepowtarzalne, niezwykle ważne jest to, aby było czytelne. Starajmy się wybierać proste formy, oszczędną kolorystykę – wszystko to, co potencjalny klient jest w stanie zapamiętać i skojarzyć. A skoro o skojarzeniach mowa, są one niemniej ważne. Dlatego niezwykle korzystnym pomysłem jest zaprojektowanie logo w taki sposób, aby nawiązywało do profilu naszej działalności.

W tym przypadku warto posłużyć się symbolami wykazującymi niezwykłą moc skojarzeniową. Oprócz tego, że logo powinno być unikalne i łatwe do zapamiętania również za pomocą skojarzeń, niezwykle ważne jest to, aby było zgodne z obowiązującymi trendami, w których zaznajomieni są graficy oraz profesjonalne agencje marketingowe, specjalizujące się w projektach dotyczących identyfikacji wizualnej.