Lojalność konsumentów, czy pozyskiwanie nowych – co jest polecane dla danego rodzaju działalności?

Coraz częściej jako przedsiębiorcy stawiamy sobie pytanie – budować długotrwałe relacje z lojalnymi klientami, czy skupić się na pozyskiwaniu klientów nowych? Jest to dość trudne pytanie bez jednoznacznej odpowiedzi. Istnieją bowiem działalności, w których liczy się liczba klientów. Do takich działalności należą m.in. telefonie komórkowe, czy wszelkiego rodzaju portale i serwisy społecznościowe. W zdecydowanie większej ilości działalności, kluczem do sukcesu są klienci lojalni. Stawiając jednak na klientów stałych, nie można zapomnieć o zdobywaniu nowych klientów. Pamiętaj bowiem, że nawet najbardziej lojalny klient, może w pewnym momencie zrezygnować z produktów, czy usług oferowanych przez twoje przedsiębiorstwo. Dlatego właśnie należy odpowiednio zorganizować działania związane z opieką nad klientem. Warto rozplanować je w stosunku 30:70 (stosunek pozyskiwania nowych klientów do pielęgnacji relacji z klientami stałymi).

Lepsze warunki dla klienta stałego, czy nowego?

Bardzo często możemy spotkać się z tym, że sieci komórkowe oferują korzystniejsze warunki współpracy klientom nowym, a nie stałym. Jest to model sprzedażowy wypracowany przez telefonie komórkowe, które większy potencjał dostrzegają w klientach nowych.

Z reguły z operatorem sieci komórkowej jesteśmy związani umową przez minimum roku. Po tym czasie najczęściej przedłużamy umowę nie sprawdzając oferty konkurencji. Dlatego też dla operatorów dużo większym wyzwaniem jest zdobycie nowego klienta, niż utrzymanie stałego. Aby go zdobyć, trzeba użyć przekonujących argumentów. I jednym z takich argumentów jest bardzo korzystna oferta. W większości działalności, przedsiębiorcy stawiają na klienta lojalnego. W ten sposób działają m.in. sklepy z odzieżą, czy obuwiem, które swoim klientom oferują benefity takie jak karta stałego klienta, czy przynależenie do klubu stałego klienta. Obie te możliwości niosą za sobą najczęściej wiele korzyści m.in. w postaci zniżek.