Portale społecznościowe są współcześnie jednym z najdoskonalszych narzędzi, umożliwiających prowadzenia skutecznych kampanii e-marketingowych. Dzięki nim przedsiębiorstwo ma możliwość dotarcia do szerokiego grona odbiorców. Najważniejsze jednak w prowadzeniu kampanii marketingowych za pośrednictwem mediów społecznościowych, jest nawiązywanie kontaktu z odbiorcami. Jest to kwestia, o której duża część przedsiębiorstw zapomina. Prowadząc jakiekolwiek akcje w mediach społecznościowych nie powinniśmy skupiać się na sobie, lecz na swoich odbiorca. Niezwykle ważne jest angażowanie ich do rozmowy, a od niej już tylko jeden krok pozyskania klienta. Wszystkie działania w mediach społecznościowych powinny być przemyślane. Przede wszystkim powinniśmy zastanowić się nad tym, jak chcemy być odbierani przez użytkowników mediów oraz do jakich osób zamierzamy dotrzeć.

Nasz wizerunek w mediach społecznościowych powinien być spójny z wizerunkiem, który prezentujemy za pośrednictwem innych kanałów marketingowych. Współcześnie to właśnie media społecznościowe są tym kluczowym narzędziem mogącym zagwarantować nam sukces lub porażkę. Wszystko zależy od tego, jak do nich podejdziemy i w jaki sposób będziemy prowadzili działania. Wykorzystując media społecznościowe w e-marketingu pamiętaj, aby nie spamować swoich fanów – nie wrzucaj zbyt wielu postów w ciągu dnia, ponieważ użytkownicy poczują, że „zaśmiecasz” ich tablicę. Pamiętaj jednak o regularnym publikowaniu postów np. raz na dwa dni. W przypadku, w którym zapomnisz o prowadzeniu działań w mediach społecznościowych, twoi fani mogą poczuć się zaniedbani. Za pośrednictwem mediów społecznościowych staraj się rozmawiać, komentować, doradzać i zachęcać do działania.

To wszystko jest niezwykle istotne.