Każde przedsiębiorstwo może promować swoją markę na wiele sposobów. Najważniejsze jest jednak to, aby wszystkie te działania, niezależnie od tego, czy są prowadzone za pośrednictwem mediów społecznościowych, mediów tradycyjnych, czy bezpośredniego oddziaływania na odbiorców, powinny być ze sobą spójne. Również opakowania produktów stanowią nieodłączny element działań promujących markę.

Można nawet pokusić się o stwierdzenie, że właśnie opakowania są kluczowym instrumentem działań promujących markę. Bowiem to właśnie z nimi, każdy konsument ma bezpośredni kontakt. Nie każdy potencjalny klient dotrze do przekazu rozpowszechnianego za pośrednictwem mediów społecznościowych.

Nie każdy konsument obejrzy reklamę telewizyjną lub wysłucha reklamę radiową. Nie każdy potencjalny klient zwróci uwagę na dystrybuowane ulotki marketingowe. Każdy jednak odbiorca zwróci uwagę na półkę z produktem, którego szuka.

Półki z produktami są jednymi z najdoskonalszych miejsc, w których warto promować produkty. A w jaki inny sposób, jak nie właśnie za pośrednictwem opakowania, można dotrzeć do odbiorcy? Jako, że opakowania produktów pełnią kluczową rolę w strategii promocyjnej marki, niezwykle ważne jest to, aby każde opakowanie było spójne z pozostałymi elementami składającymi się na identyfikację wizualną marki. Na opakowaniach warto więc zastosować key visual marki – charakterystyczne grafiki, które powiążą produkt, z konkretną marką.

Warto wykorzystać także ciekawe informacje dotyczące samego produktu, które mogą wzbudzić większe zainteresowanie odbiorców. Takimi pobudzającymi informacjami mogą okazać się wszelkie wzmianki o ekologicznym pochodzeniu produktu, nie testowaniu produktu na zwierzętach, braku zawartości sztucznych barwników, czy alergenów.