Promowanie marki. Od czego warto zacząć?

Promowanie marki należy do jednych z trudniejszych zadań, w szczególności, gdy mamy do czynienia z marką nową. Jak więc skutecznie wypromować markę, aby wzbudziła nie tylko zainteresowanie, ale również zaufanie odbiorców?

Promowanie marki

Promowanie marki należy rozpocząć od jej zdefiniowania. W pierwszej kolejności powinniśmy odpowiedzieć sobie na pytanie jaka jest nasza marka, co ją wyróżnia na tle konkurencji i dlaczego jest godna zainteresowania. Następna niezwykle istotna kwestia to określenie grupy docelowej. Powinniśmy zastanowić się nad tym w jakim wieku, czy jakiej płci będą odbiorcy naszej marki. Czy jesteśmy zdecydowani, aby promować ją na określonym terytorium, czy na nieograniczonym obszarze.

Mając za sobą ustalenie tych niezwykle istotnych kwestii powinniśmy zastanowić się nad opracowaniem odpowiedniej strategii marketingowej. W zależności od tego czym charakteryzuje się nasza marka oraz komu jest dedykowana, a także biorąc pod uwagę wielkość naszego budżetu przeznaczonego na kampanię, powinniśmy dobrać odpowiednie narzędzia marketingowe. Pamiętajmy, że w innych sytuacjach sprawdzi się marketing BTL, w innych ATL. W zależności od grupy docelowej powinniśmy postawić na przekaz za pośrednictwem mediów tradycyjnych lub nowoczesnych. Biorąc pod uwagę fakt, że we współczesnym świecie niemal każdy korzysta z mediów społecznościowych, powinniśmy również zwrócić uwagę na niezwykle skuteczne kampanie e-marketingowe, które możemy prowadzić za pośrednictwem portali społecznościowych. Ciekawym pomysłem są również mailingi i newslettery, trafiające bezpośrednio na skrzynkę mailową odbiorców przekazu.